Ik ben niet zo'n fan van het hele "ik print een statblock op een Magic the Gathering Kaart" idee, en wel hierom:
1) Magic Kaarten zijn gewoon niet gemaakt om zoveel informatie te bevatten, zoals je al hebt gemerkt.
2) De statblocks van de Monster Manual (en bv. Masterplan) zijn ongeveer de grootte van een speelkaart, dus je idee bestaat eigenlijk al.
3) Je steekt veel moeite in iets dat je spelers niet zien, deze moeite steek je misschien beter in iets dat een spel onvergetelijk maakt?.
Naast deze opmerkingen krijg je natuurlijk ook een paar leuke oplossingen van me

1) Iedereen houdt van kaarten, maak van elke boss in je campaign, elke "Dungeon" en elk belangrijk event een kaart. (Ik prefereer de "textless Future Sight" template met de kaart als "Black" en "Artifact")
Wat doe je nu met deze kaarten?

Je deelt ze uit als "Achievements" natuurlijk! Laat elke speler zijn eigen mapje bijhouden, hebben ze iets memorabels om op terug te kijken. Iemand die WoW speelt of een Xbox 360 heeft heeft waarschijnlijk een vaag idee van wat ik bedoel, hoewel het om de herinnering gaat natuurlijk

2) Wie de "Game Mastery" kaarten van Paizo kent herkent de bovenstaande afbeelding vast wel

Je maakt voor elk item dat de PC's krijgen een kaartje, zodat ze beter in hun inventory kunnen kijken.
Dit werkt natuurlijk ook enkel voor Key Items.
3) Over Key items gesproken, deze werkte ge-wel-dig bij een groep kinderen: net als het idee hierboven print je de "sleutel" af, steek je hem in een mooi hoesje en bevestig je hem aan een lanyard. Wanneer het eerste deel van de dungeon beïndigd is, (net voor het middageten) geef je de lanyard aan één van de spelers, leg je uit waarom hij/zij die krijgt (kameraad geholpen, teamspeler, etc) en pauzeer je het spel. Wanneer het spel weer begint, (na het eten) wacht je tot de speler met de "sleutel" begint, en heb je een mooi positief voorbeeld gesteld