Dungeons & Dragons / D20 in Nederland

De Nederlandse D20 community
Het is 08 sep 2010, 16:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2009, 18:19 
warrior
warrior

Voor iedere sessie begin je gewoon met het maken van die kaartjes, voor welk beest je hem nodig hebt. En je kan er een paar voor werken. :) komt dan wel goed.

Maar een plaatje van een b.v. een Orc is al genoeg als je ze alleen gebruikt voor wat ik zei. Dan hoef je niet voor iedere subclass en race een nieuw kaartje te maken.

K vind het allemaal wel een leuk idee worden eigenlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2009, 18:19 
legend
legend

Over veel zinnig werk gesproken... :P

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Een paar 3.5 spreuken... :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2009, 01:02 
demi-god
demi-god

Ik vind de plaatjes echt heel tof :) En de kaarten zien er strak en overzichtelijk uit. Alleen is de tekst bij de bovenste twee zo klein dat ik een microscoop nodig heb :wink: Het helpt als je de tekst wat inkort en alleen de noodzakelijke tekst erin laat. Components kunnen er bijvoorbeeld uit, spell level en spell resistance lijkt me ook niet nodig.

En nee, je hoeft geen afzonderlijk kaartje voor ieder monster :wink: Dat is gewoon veel te veel werk. (zowel het zoeken als het maken)

Een encounter deckje voor DM-loos D&Den lijkt me een veel beter idee. Meer daarover kun je lezen op blz 194 van de Dungeon Master's Guide. (4th edition) Met behulp van Magic Editor 2 lijkt me dat heel leuk om het een keer in elkaar te zetten. Dan heb je kaarten met daarop encounters van een bepaald encounter level en bepaal je willekeurig wat je tegenkomt in een random dungeon. Gezamenlijk bepaal je de acties van de monsters.

Niet om de pret te bederven, maar "Back-on-Topic": 4th Edition power cards plz :roll:

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: Power Cards
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 23:46 
demi-god
demi-god

Ik zal wat van mijn persoonlijke nieuwe bard powerkaartjes laten zien.

Afbeelding

Het laatste kaartje is een initiative kaartje, wat mijn groep wel eens doet is voor iedereen een kaartje gebruiken en dan het spelerstapeltje afgaan. De monsters hebben gewoon een wit velletje papier als initiative kaartje.

Wat zal ik zeggen, ik hou van kaartjes :mrgreen:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jan 2010, 20:45 

Ik ben niet zo'n fan van het hele "ik print een statblock op een Magic the Gathering Kaart" idee, en wel hierom:

1) Magic Kaarten zijn gewoon niet gemaakt om zoveel informatie te bevatten, zoals je al hebt gemerkt.

2) De statblocks van de Monster Manual (en bv. Masterplan) zijn ongeveer de grootte van een speelkaart, dus je idee bestaat eigenlijk al.

3) Je steekt veel moeite in iets dat je spelers niet zien, deze moeite steek je misschien beter in iets dat een spel onvergetelijk maakt?.

Naast deze opmerkingen krijg je natuurlijk ook een paar leuke oplossingen van me :wink:

1) Iedereen houdt van kaarten, maak van elke boss in je campaign, elke "Dungeon" en elk belangrijk event een kaart. (Ik prefereer de "textless Future Sight" template met de kaart als "Black" en "Artifact")

Wat doe je nu met deze kaarten? :D

Je deelt ze uit als "Achievements" natuurlijk! Laat elke speler zijn eigen mapje bijhouden, hebben ze iets memorabels om op terug te kijken. Iemand die WoW speelt of een Xbox 360 heeft heeft waarschijnlijk een vaag idee van wat ik bedoel, hoewel het om de herinnering gaat natuurlijk ;)

Afbeelding

2) Wie de "Game Mastery" kaarten van Paizo kent herkent de bovenstaande afbeelding vast wel ;)
Je maakt voor elk item dat de PC's krijgen een kaartje, zodat ze beter in hun inventory kunnen kijken.

Dit werkt natuurlijk ook enkel voor Key Items.

3) Over Key items gesproken, deze werkte ge-wel-dig bij een groep kinderen: net als het idee hierboven print je de "sleutel" af, steek je hem in een mooi hoesje en bevestig je hem aan een lanyard. Wanneer het eerste deel van de dungeon beïndigd is, (net voor het middageten) geef je de lanyard aan één van de spelers, leg je uit waarom hij/zij die krijgt (kameraad geholpen, teamspeler, etc) en pauzeer je het spel. Wanneer het spel weer begint, (na het eten) wacht je tot de speler met de "sleutel" begint, en heb je een mooi positief voorbeeld gesteld ;)

Als je een verhaal wilt leren vertellen, dan begin je bij de basis van scripwriting:
The hero with a Thousand Faces van Joseph Campbell

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2010, 13:29 
hero
hero

Deze kaartjes zitten toch ook bij de miniaturen? Daarnaast print ik de power cards van de spelers uit via de character builder. Het blijft natuurlijk wel een leuk initiatief!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]