Normaal zou ik helemaal met DoomOfMen eens zijn.
Jongens, als jullie deze kick-ass tegenstander zo zonder nadenken in elkaar willen slaan... Veel plezier, ik sla wel terug.
Een of meer spelers dood kan ook een uitstekende reden zijn voor een nieuw avontuur, maar als de boss intelligent is, is gevangen nemen ook altijd een leuke optie. Waarschijnlijk zou dat voor mij einde sessie zijn, zodat ik een paar dingen uit kan werken en ook om de spelers lekker te laten zweten.....
Paar hints laten vallen over nieuw karakters en zo.

Ja, ik ben best in staat om mijn spelers te vragen: Hoeveel HP had je nog? En dan gewoon te poneren: Oh, dan mag je nu je sheet wel inleveren.
Echter deze optie was natuurlijk van een ander kaliber. De hint was: Jullie kunnen hem hebben en mijn fout dan als het monster veel te sterk blijkt te zijn.
Tja, dan heeft hij ineens een stuk minder HP dan ze dachten. Wellicht daalt zijn AC, omdat de mage armor (of equivalent) is uitgewerkt, zijn bull strength is op, zijn cat's grace is ten einde... Whatever....
Hij wordt in ieder geval minder gevaarlijk. Of dat nu is door minder hard slaan, minder HP of minder AC doet eigenlijk niet ter zake.