Dungeons & Dragons / D20 in Nederland

De Nederlandse D20 community
Het is 09 sep 2010, 14:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 2008, 17:44 
greater god
greater god

Tempus, je hebt net mijn hele dag nog veel beter gemaakt. Dat iss precies wat een zekere campaign van mij nodig heeft. 8) :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 2008, 19:34 
Mod Cop

Dat is fijn om te horen! ;)

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2008, 01:49 
warlord
warlord

Ow dat is cool man
Dit ga ik zeker gebruiken voor mijn campaign :D

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2008, 20:02 
Mod Cop

Deze is ook leuk.

Ben zelf niet zo gelovig als het op bijvoorbeeld aliens aankomt, maar als inspiratie voor Modern misschien een keer handig.

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2008, 13:35 

indivi_duel schreef:
ja zeker. films zoals blade runner en soldier en matrix enzovoorts, ik hou erg van B films en van die halve sci fi, Shadowrun ga ik ook gebruiken incombo met UA en D20 FUTURE/MODERN.

Resident evil, underworld, impostor, starwars, space truckers, mad max en noem maar op.

Ik heb Blade Runner en Impostor nog niet gezien, maar ik weet wel waar ze op gebaseerd zijn. Het zijn namelijk allebei verfilmingen van boeken van Philip K. Dick. Zijn boeken echt fantastisch om te lezen. Ik denk er zelf over om een oneshot te schrijven gebaseerd op een van zijn verhalen, maar ik denk dat het beter zou passen in een freeform RPG.

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: Inspiratie
BerichtGeplaatst: 29 dec 2009, 11:25 
warlord
warlord

Hallo!

Na een lange pauze ben ik weer eens begonnen met een D20 Future campaign. Ben ondertussen van woonplaats gewisseld dus heb een hele nieuwe party.
Ik heb gekozen voor een Space Opera achtige setting. Denk aan Mass Effect en Star Wars.
De spelers zijn werknemers van het GAD (Galactische Administratieve Departement) welke een neutrale positie bekleden in het GvS (Gemenebest van Sterrenstelsels). Het GAD bewaakt de vrede in het GvS. Ze treden op bij internationale criminaliteit tussen verschillende rassen om escalatie te voorkomen. Een soort 3e onafhankelijke partij te midden van 2 vechtende naties.

Verder is er nog een dreiging wat groeit in het centrum van het universum. Een kwaad wat gaat onder de naam Biogloom. Een tintje Shadowstalkers dus.
Ook heb ik de mogelijkheid geboden om magie te gebruiken, mijn spelers hebben hier nog geen gebruik van gemaakt.

Ik raak echter een beetje de inspiratie kwijt.

Weten jullie nog een aantal leuke Sci-fi verhalen welke ik kan lezen? Een leuk avontuur dat ik nog kan gebruiken als backdrop?
Ik heb weer eens wat frisse ideeën nodig om aan het schrijven te slaan :D

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 29 dec 2009, 15:07 
Mod Cop

De verscheidene Space Quest spellen hebben aardige verhalen, zij het met humor. Als je een serieuze campaign wil haal je die humor er gewoon uit ;)

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 31 maart 2010, 14:28 
lesser god
lesser god

Ik kreeg, om maar eens een interessante inspiratiebron te noemen, ineens een blokje inspiratie voor een sciencefiction setting die je met D20 Modern aardig kunt spelen, door in mijn mapje met Motivators te kijken welke (zwartgallige) humor er in staat. Zag ik er een tussen met de titel Dreaming, en die ging over Mercy Heights, een space hospital.

Het is inderdaad maar net wat je op dat moment ziet en wat je er allemaal uit kunt halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 maart 2010, 19:12 

Ik lees nu de sci-fi trilogie van C. S. Lewis (Ja, de schrijver van de Narnia boeken); Out of the Silent Planet, Perelandra en That Hideous Strength. Deze boeken zijn niet alleen leuk om te lezen, maar er zitten ook elementen in die prima geschikt zijn voor een fantasy-setting.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 09 apr 2010, 20:27 
demi-god
demi-god

Ik haal heel veel inspiratie uit cartoons van de jaren '80, zoals de (hier welbekende) D&D tekenfilmserie, Scooby Doo, He-Man etc.

Ben ook een echte SW fanboy, dus ook daar krijg ik goede ideeën van. :D

Ook computerspelletjes uit mijn jeugd zijn voor mij een bron van inspiratie, vooral tijdens het in elkaar zetten van een dungeon, het bedenken van combat situaties, in elkaar zetten van vallen of het ontwerpen van NPC's die de spelers tegen kunnen komen.

d20 Modern speel ik eigenlijk nooit, dus dit is misschien een beetje onrelevant, maar wel toepasselijk voor Mutants&Masterminds in mijn geval ;)

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]