Ik heb een aantal huisregels, en hier is er een van.
Het is een beetje moeilijk uitleggen, ik probeer het zo duidelijk mogelijk te schetsen. Natuurlijk zijn de situaties hypothetisch (**insert Hans Teeuwen Quote**

).
In mijn spelwereld zijn er -net als in vele andere- diverse goden en daarmee diverse geloven. Maar de vraag waarmee ik bleef zitten was de volgende:
Waarom geneest een cure-spreuk die gecast word door een cleric van bijv. Pelor evenveel HP (ervanuit gaande dat hetzelfde gegooid word) bij een volgeling van Kord, Yondalla, Hextor, Vecna of zelfs een atheist?
Persoonlijk vind ik dat niet helemaal kloppen. Want 'gelooft' een Half-Orc volgeling van Kord evenveel/evenhard in de geneeskrachtige gaven van Pelor als een volgeling van Pelor zelf?
Ik zeg nee, In deze situatie zal de orc alleen maar de cleric benaderen om 'even snel te genezen' en verder te kunnen met waarmee hij bezig was. Een volgeling van Pelor die dezelfde geloofsovertuiging heeft als de cleric heeft meer baat bij de spreuk, aangezien hij gelooft in de geneeskrachtige gaven van zijn god.
Daarom pas ik de volgende huisregel toe:
25% meer genezing van een cure spreuk voor een volgeling die hetzelfde geloof heeft als de cleric die de spreuk cast.
Natuurlijk kan je hiermee doordraven met andere soorten spreuken, maar ik beperk het hier tot de genezende spreuken, misschien hebben jullie wel interessante ideeen of advies hierover.
Wat vinden jullie hiervan, en zouden jullie zelf ook zoiets gebruiken?