Dungeons & Dragons / D20 in Nederland

De Nederlandse D20 community
Het is 08 sep 2010, 16:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2008, 22:15 
demi-god
demi-god

Citaat:
Ik vind juist in een fantasy wereld dat hier waarschijnlijk opener over gedacht wordt. Ik denk zelfs dat het daar (in mijn FR in elk geval) vrij normaal is om bijvoorbeeld bi te zijn.

Dat denk ik eigenlijk ook, toch is het voor de campaigns waarin ik speel/DM gewoon niet van belang. Sex laten we achterwege, of gaan we niet diep op in (de spelers zijn soms wel een beetje puberaal, maar dat eindigt altijd in humor).

Sexuele oriëntatie (hetero, bi of homo) zou eigenlijk nog wel interessant kunnen zijn om wat meer diepte te geven aan een personage, zonder al te veel in te gaan op de details als je begrijpt wat ik bedoel, anders zouden mensen zich afvragen wat voor rare spelletjes wij aan het spelen zijn wanneer ze ons horen praten :roll: Maar dat lijkt me vanzelfsprekend en geldt voor alle sexuele voorkeuren.

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2008, 11:03 
demi-god
demi-god

Meeste D&D campaigns waar ik in heb meegedaan is te weinig aandacht voor de niet-actie aspecten om überhaupt van seksuele oriëntatie te kunnen spreken (allemaal aseksueel ? :?). In mijn WoD campaigns is dat natuurlijk compleet anders maar dat is, gezien de topic title, misschien wat off-topic. ;)

D&D kampt met het probleem dat niet iedereen (lees: merendeel) van de spelers niet 'volwassen' met seks en seksualiteit om kunnen gaan. Persoonlijk zie ik de meeste D&D fantasy werelden als een middeleeuws pre-christelijk gebeuren. Dus middeleeuwen qua leefomstandigheden maar dan met de normen zoals in het oude Griekenland.

Slaven (al dan niet gebruikt voor seks), vrouwen-/mannenliefde (al dan niet platonisch). De norm is meestal nog steeds het hebben van een gezin maar binnen zo'n gezinscontext kan je prima een slaaf hebben, ongeacht geslacht, waar je je meer tot voelt aangetrokken dan tot je vrouw. Zeker van toepassing op mensen wiens handelen wordt gevolgd (adel, helden, etcetera) of anderszins hun Huis/bloedlijn/whatever voort moeten zetten. Helemaal cool als je dit in je game incorporeert (personages worden oud of sterven, dan wordt je je eigen zoon/dochter)!

Quasi-back on topic: laten we nu wel wezen: hoeveel legendarische verhalen zijn er niet over helden waarvan de vrouw (al dan niet smachtend) thuis af wacht of haar man weer levend thuis komt.

Levenspartners (of zelfs zoiets als een lievelingsslaaf) kunnen verdwijnen/ontvoerd worden (als ze geliefd zijn) of gebruikt worden als reden om nujuist niet naar huis te gaan (als ze niet geliefd zijn).

Geeft het wat meer "fantasy realisme".

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2009, 16:00 
hero
hero

Het heet niet voor niets een 'fantasy' wereld. Lijkt me dus dat het volledig afhangt van wie die fantasy wereld is. Waarschijnlijk is het echter alleen een interessante vraag in een wereld waar mensen (of elven, dwergen etc) er verschillende opvattingen over hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2009, 00:48 
soldier
soldier

Hmm, nooit zo bij stilgestaan eigenlijk; d'r gebeurt over het algemeen van alles en nog wat op dat vlak in onze campaigns (niet continu natuurlijk, maar wel met enige regelmaat), maar dat komt ook omdat onze spelers IRL ook behoorlijk open-minded zijn.

Als iedereen na een weekje hard werken een beetje melig is, dan ontstaan er wel eens "foute" situaties / discussies (in de zin van puberaal), maar afgezien daarvan kan iedereen d'r goed mee omgaan. We hebben ook een tijdje een speler gehad wiens voorkeur IRL naar mannen uitgaat en dat is ook nooit een probleem geweest. Sterker nog, was altijd lachen met hem erbij :)

Hoe diep en hoe serieus we IC op zulke dingen ingaan hangt een beetje van de stemming van zowel spelers als DM af, maar over het algemeen komt het erop neer dat we one-night-stands en dat soort aangelegenheden vrij snel afhandelen, maar dat serieuzere relaties die verder gaan dan alleen maar het fysieke aspect (of dat nou PC vs. PC of PC vs. NPC is maakt niet uit) juist wel serieus uitgespeeld worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2009, 02:27 
soldier
soldier

Ik DM een G-Rated compain. Dit houdt in dat seks een iets is, waar niet over wordt gepraat. Ook het gebruik van vloeken is heel beperkt en heel vaak laat ik de "vloek" letterlijk uitkomen.
(zo was er eens een Orc met de naam Jezus die met een dronken kop de PC aanviel, aangezien hij zich aangesproken voelde).

Als een PC geloofd dat hij gebracht is door de ooievaar, of in een kool is geboren, dan is het niet aan de andere PC's om daar over te discussiëren en te beginnen over de bloempjes en de bijtjes (voor dezelfde geld is het werkelijk zo gegaan).

Wel heb ik een Naughty & Dice Gamers Guide, voor het geval dat.

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2009, 13:33 
warrior
warrior

Het is bij mij allemaal redelijk gecensureerd. Het kan bijdragen aan 'het verhaal'. We gaan echt niet op de details in van de daad zelf. Maar characters die 'rare geluiden' horen van een andere character zn kamer is natuurlijk niks mis mee.
Gewoon...net als in een goeie film.

Profiel  

Berichttitel: Re: Seksuele oriëntatie in de fantasy wereld
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009, 10:03 
warlord
warlord

Mijn vriendin heeft nu een Shifter die haar pack wil eren door ze een nieuw lid te schenken...

Ik vermoed dat seks & roleplaying steeds dichterbij komen :roll:

En verder... het ligt aan de rassen en aan de locatie denk ik. Houd me er meestal niet zo mee bezig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 nov 2009, 15:45 
warrior
warrior

Mijn wereld is heel makkelijk:

Alle vrouwen zijn bi, knap en licht van zede. Zijn nooit ongesteld, schijten en pissen nooit en doen alles wat je zegt.

:lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 nov 2009, 18:20 
Mod Cop

Nou, dat is heel makkelijke als de grote slechterik een vrouw is dan, maar probeer het wel een beetje netjes te houden svp.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 29 dec 2009, 16:25 

Van de vier campaigns waar ik in heb gespeeld / geDm-ed tot nu toe heb ik tweemaal een campaign gehad waarin relaties en aantrekkingskracht een rol speelden. De eerste keer waren alle spelers hetero, voor zover hun geaardheid aan bod kwam. In mijn huidige campaign speelt iemand een homoseksuele halfelf sorceror, is de mannelijke rogue/ranger een rokkenjager die regelmatig naar huizen van plezier gaat en begint de vrouwelijke paladijn (nog maagd) gevoelens te krijgen voor de rogue/ranger. Alleen de druïde heeft nog geen duidelijke seksuele geaardheid laten zien.

De meesten spelen het prominent uit, zeker de rogue/ranger voor wie het leven lijkt te draaien om vrouwen en drank. Ik ben dan ook van plan om relaties en aantrekkingskracht een onderdeel van het verhaal te maken. Zij willen dat zelf ook: de rogue heeft al gevraagd naar een nooit verwelkende roos als heilig symbool voor de paladijn. Een prachtig aanknopingspunt voor een avontuur en voor verder rollenspel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2010, 15:03 
't witte wief van 't forum

Wat ik ook leuk vind is dat je ermee spelen kunt.

Mijn Bard/ Sorceress gebruikt haar charisma op sensueel vlaak heel vaak om te krijgen wat ze wil. Daar komen leuke situaties uit. (Ook gevaarlijke. Want ze duikt niet meer zsomaar de koffer in met iemand. Ze is immers getrouwd)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2010, 15:19 
warrior
warrior

maartje schreef:
Wat ik ook leuk vind is dat je ermee spelen kunt.

Mijn Bard/ Sorceress gebruikt haar charisma op sensueel vlaak heel vaak om te krijgen wat ze wil. Daar komen leuke situaties uit. (Ook gevaarlijke. Want ze duikt niet meer zsomaar de koffer in met iemand. Ze is immers getrouwd)

'...niet meer zomaar.' Maar ze doet het dus wel? :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]